E-commerce

Webshop laten maken: de ultieme handleiding

Wil je een webshop laten maken? Overweeg dan vooral ook even om het simpelweg niet te doen. Het laten maken van een webshop wordt vaak en op grote schaal onderschat. Afhankelijk van wie en de manier waarop geteld wordt, telt Nederland vele tienduizenden webshops. Het overgrote deel daarvan verdient ruim onvoldoende om als eigenaar van […]

Lees meer

Top 5 WooCommerce Problemen en Oplossingen

Als je overweegt om een WooCommerce shop in te richten en je hebt online wat onderzoek gedaan, dan ben je wellicht wat discussies tegen gekomen rondom welk platform het meest geschikt is. Het doel van dit artikel is om de 5 meest voorkomende WooCommerce problemen te benoemen. Maar daar laten we het niet bij. We […]

Lees meer

Wat kost een WooCommerce webshop?

Wat kost een WooCommerce webshop? Dit is één van de eerste vragen die men stelt als ze de mogelijkheden van WooCommerce onderzoeken. We hebben de vraag afgelopen jaren al honderden keren beantwoord. En nog steeds vragen vele tientallen potentiële e-commerce ondernemers ons jaarlijks om een inschatting of offerte. Veel stellen de vraag al in de […]

Lees meer

15 WooCommerce plugins die je niet mag missen

WooCommerce heeft standaard al veel te bieden, maar met de juiste WooCommerce plugins ben je helemaal niet meer te stoppen. Er zijn veel WooCommerce plugins beschikbaar. Sommige betaald, maar veel ook gratis. Hoe weet je wat wel en niet werkt? Als WooCommerce specialist hebben we afgelopen jaren veel ervaring opgedaan. Dit zijn de plugins die […]

Lees meer

Stappenplan: een WooCommerce webshop laten maken

Wil je een WooCommerce webshop laten maken, dan komt daar veel bij kijken. Je kunt de ondersteuning van een WooCommerce specialist waarschijnlijk dus goed gebruiken. WooCommerce is ’s werelds meest gebruikte webshopsoftware en dat is niet voor niets. De mogelijkheden zijn eindeloos en dat is zowel een voordeel als een gevaar. Een WooCommerce webshop laten […]

Lees meer

Multi Channel, Cross Channel of Omni Channel?

In de drang om maar vooral onderscheidend te willen zijn, lijken er steeds meer moeilijke woorden op ons te worden afgevuurd. Maar wat is het verschil? De formele verschillen Single Channel De consument heeft maar één manier om bij de desbetreffende aanbieder te kopen. Voorbeeld: De traditionele winkel.  Multi Channel Hier kan de consument kiezen […]

Lees meer

Retourproces inrichten: vergroot het aantal aankopen

Retourproces inrichten: vergroot het aantal aankopen Als webwinkelier wil je natuurlijk zo min mogelijk retouren. Maar hoe kan je het retourproces zo instellen dat de conversie en het aantal herhaalaankopen van je webshop wordt vergroot? Retouren kosten tijd en geld. Veel webwinkels proberen daarom klanten het expres zo moeilijk te maken om een product terug […]

Lees meer

Verhoog je conversie met productfotografie

Productfotografie Goede productfotografie kan veel impact betekenen op het succes van je webshop. Foto’s die het werkelijke product laten zien op een aantrekkelijke manier verkopen beter en zorgen voor minder retouren. Als de kleuren op de foto’s niet stroken met de werkelijkheid is de kans op retournering groter. Vaak heeft dit te maken met de […]

Lees meer

Verkopen via marketplaces – hoe pak je dat succesvol aan?

De concurrentie online wordt steeds groter en het is lastig om met jouw zoekwoorden hoog in de zoekresultaten te komen. Steeds meer webwinkeliers kiezen voor de inzet van Marketplaces. In dit artikel lees je hoe je van jouw inspanningen een succes maakt. Met marketplaces maak je gebruik van het bereik, de marketing en de naamsbekendheid […]

Lees meer

Verplichte informatie in je webwinkel

Als webshop ben je verplicht bepaalde informatie op een duidelijke plek beschikbaar te stellen. In dit artikel lees je welke informatie verplicht is en hoe je het kunt presenteren. Net als ieder Nederlands bedrijf dien je over een inschrijving bij de Kamer van Koophandel en een btw-nummer te beschikken. Presenteer deze ook op je site. Formeel […]

Lees meer