Conversie

10 tips voor een snellere Magento webshop (en meer conversie!)

Magento is het meest gebruikte en meest veelzijdige e-commerce softwaresysteem dat er op dit moment op de markt is. Het veelzijdige karakter ervan zorgt er echter ook voor dat het out-of-the-box niet altijd het meest snelle softwaresysteem is. Gelukkig is je Magento shop met een 10-tal tips vrij gemakkelijk flink op te voeren. Juist voor […]

Lees meer

De juiste bestelknop-kleur voor meer conversies

Inleiding Een truc om jouw conversie te verhogen is een opvallende bestelknop. Mensen hoeven zo minder moeite te doen om het product te bestellen en zullen minder snel afhaken bij de verkoop. Opvallende kleur Bij het laten opvallend van de bestelknop is de kleur belangrijk. Is je hele lay-out blauw? Maak dan niet de bestelknop […]

Lees meer

Maak je conversie meetbaar met Analytics

Iedere onderneming is geïnteresseerd in het antwoord op de vraag: ‘Wat kost een klant?’. Google Analytics heeft het antwoord. Het is echter pas te geven als de kosten reeds gemaakt zijn. Het is daarom goed de vraag in eerste instantie bij te stellen naar ‘Wat mag een klant kosten?’. Dit antwoord is niet altijd even […]

Lees meer

Een homepage die het verschil maakt

Als webshop ben je gebaat bij goede product- en categoriepagina’s. Daarop komt namelijk veel bezoek via zoekmachines. Toch is de homepage in veel gevallen nog de meest bezochte pagina. Verbazingwekkend genoeg zijn bounce-percentages van meer dan 50% geen uitzondering. In deze les leer je hoe je met je homepage het verschil maakt. Navigatie = key […]

Lees meer

Hoe laat je een keurmerk voor je werken?

Een keurmerk is meer dan een plaatje; het helpt je verder. Leer in deze les hoe jij een keurmerk voor je kan laten werken. Keurmerken zijn er in alle soorten en maten. Tarieven lopen flink uiteen, maar wat krijg je er eigenlijk voor? 1. Juridische zekerheid Een keurmerk controleert bijvoorbeeld of een webwinkel aan juridische eisen […]

Lees meer

Een goede plaatsing van je keurmerk

Rendement van je keurmerk met goede plaatsing Één van de voordelen van een keurmerk is een verhoogde conversie. Om de plek waarop het keurmerk geplaatst wordt van groot belang. Veel webwinkels plaatsen het keurmerk enkel op hun homepagina of onderaan de webwinkel. Dit terwijl op deze plekken een keurmerk niet van grote meerwaarde is. Om te […]

Lees meer