Online marketing

Het Ideal Buyer Profile

Om van jouw B2B website een succes te maken, is het een vereiste om te definiëren wat voor jou ‘succes’ precies inhoudt. Het is leuk om veel bezoek te genereren, maar als iedereen gelijk weer weg klikt, heb je duidelijk geen succes. Laten we met het grote plaatje beginnen. Welke opdrachten zijn jouw bedrijf op […]

Lees meer

De triggers van jouw persona’s

Met een helder beeld van de persona’s die jij met jouw bedrijf bedient, heb je het ideale vertrekpunt voor de volgende stap; het bepalen van hun triggers. Is je beeld van jouw persona’s nog wat troebel? Lees dan eerst dit artikel over het opstellen van een persona. Wat zijn triggers? Zolang jij geen sales guru […]

Lees meer

Kruip in de huid van de persona’s

Nu je in kaart hebt gebracht wie er allemaal betrokken zijn bij een aankoopbeslissing, wordt het tijd om in de huid te kruipen van deze persona’s. Iedere betrokkene heeft zijn of haar eigen redenen om wel of geen zaken met jou te doen. De uitdaging is om hier patronen in te herkennen, zodat je daar […]

Lees meer

Wie maken de beslissingen?

Het aankoopproces van een zakelijk aankoop wijkt op verschillende punten af van dat van een consumentenaankoop. De persoon die de beslissingen maakt is daar een goed voorbeeld van. Bij consumenten wil het nog wel eens gebeuren dat je bijvoorbeeld een product aanbiedt dat gericht is op kinderen, maar waarbij de ouders de uiteindelijke aankoop doen. […]

Lees meer

Hoe ziet jouw ideale opdrachtgever eruit?

Om van jouw B2B website een succes te maken, is het een vereiste om te definiëren wat voor jou ‘succes’ precies inhoudt. Het is leuk om veel bezoek te genereren, maar als iedereen gelijk weer weg klikt, heb je duidelijk geen succes. Laten we met het grote plaatje beginnen. Welke opdrachten zijn jouw bedrijf op […]

Lees meer

Waarom zou men eigenlijk voor jou kiezen?

De kans dat jouw dienst echt uniek is, is simpelweg niet zo groot. Wellicht richt jij je op een bepaald segment of heb je je gespecialiseerd in een bepaald onderwerp, maar vaak zijn er desondanks genoeg partijen, die alsnog een vergelijkbare dienst leveren. Start with why Maar waarom zou men dan voor jou kiezen? Het […]

Lees meer

B2B websites: de verkeerde aannames

Veel zakelijke dienstverleners lopen tegen de zelfde uitdaging aan. Alhoewel hun diensten inhoudelijk soms ver uit elkaar liggen, komen ze meer overeen dan je in eerste instantie zou denken. Bewust of onbewust hebben anno 2019 behoefte aan een gedegen inbound marketingaanpak, maar hun website heeft nog steeds veel weg van een online versie van de […]

Lees meer

Meer conversie met je zoekfunctie

Bezoekers die de zoekmachine van je website gebruiken, converteren 3 tot 5 keer vaker dan andere bezoekers. Dit komt doordat ze heel concreet op zoek zijn. Maak kennis met Harold. Hij verkoopt herenmode via zijn webshop. Slechts 5% van zijn bezoekers gebruikt zijn zoekfunctie, maar hij weet dat zij tot wel 25% van de omzet […]

Lees meer

Met jouw website op positie #0

Natuurlijk wil jij hoog in Google terecht komen. De juiste SEO-aanpak kan je flink op weg helpen. Maar terwijl iedereen zich richt op de top 3 posities, hebben wij een tip voor je: Ga voor positie #0! Google heeft de afgelopen tijd de zoekresultaten uitgebreid met ‘featured snippets’; korte fragmenten die antwoord geven op de […]

Lees meer

Off-page SEO factoren

Zoekmachine optimalisatie bestaat uit twee onderdelen: on-page optimalisaties en off-page optimalisaties. Waar we in de vorige les hebben ingezoomd op on-page SEO, leren we in deze les wat off-page SEO allemaal inhoudt. Het verschil is eigenlijk helemaal niet zo moeilijk. Off-page SEO is alles wat buiten je website gebeurt. On page SEO is alles wat […]

Lees meer