Social Media

ROI en evaluatie

ROI Als je tijd en moeite (en geld) in social media stopt, dan wil je ook weten wat hier het resultaat van is geweest. Een term die hiervoor in marketing vaak wordt gebruikt is Return On Investment (ROI). ROI kan op verschillende manieren worden benaderd, afhankelijk van de doelstellingen die je hebt gesteld. Daarom is […]

Lees meer

Een community bouwen en boeien

Een actieve community is jouw sleutel tot succes als je social media inzet voor je webshop. In deze les leer je hoe je een community bouwt en vervolgens ook weet te boeien. Een community bouwen Wanneer je gaat beginnen met social media, is het van belang om in je community een bepaalde grootte van de […]

Lees meer

Goed van start met Social Media

Bijna iedereen heeft wel een account op één of meerdere social media. Het lijkt hiermee een ideale manier op in contact te komen met je doelgroep. Maar waar begin je? In deze les leer je welke kanalen voor jou interessant zijn en hoe je jouw boodschap helder krijgt. Facebook, Twitter, Snapchat, Instagram: er zijn verschillende […]

Lees meer

Aan de slag met WhatsApp

WhatsApp is met meer dan 1 miljard gebruikers wereldwijd ongekend populair. Voor veel bedrijven een goede reden om het in te zetten voor communicatie met hun klanten. In deze les leer je waar je op moet letten. WhatsApp is een effectief communicatiemiddel. 98% van alle berichten wordt geopend en gelezen. Ter vergelijking: bij e-mail ligt […]

Lees meer

Haal meer uit WhatsApp

WhatsApp als kanaal voor klachtafhandeling kan erg waardevol zijn, maar de potentie is veel groter dan alleen dat. In deze les leer je hoe jij je concurrentie te slim af kunt zijn via WhatsApp. Door snel vragen van potentiële klanten te beantwoorden (terwijl zij zich oriënteren via jouw shop), neem je bijvoorbeeld al mogelijke twijfels […]

Lees meer