Blog

Meer conversie met je zoekfunctie

Bezoekers die de zoekmachine van je website gebruiken, converteren 3 tot 5 keer vaker dan andere bezoekers. Dit komt doordat ze heel concreet op zoek zijn. Maak kennis met Harold. Hij verkoopt herenmode via zijn webshop. Slechts 5% van zijn bezoekers gebruikt zijn zoekfunctie, maar hij weet dat zij tot wel 25% van de omzet […]

Lees meer

Met jouw website op positie #0

Natuurlijk wil jij hoog in Google terecht komen. De juiste SEO-aanpak kan je flink op weg helpen. Maar terwijl iedereen zich richt op de top 3 posities, hebben wij een tip voor je: Ga voor positie #0! Google heeft de afgelopen tijd de zoekresultaten uitgebreid met ‘featured snippets’; korte fragmenten die antwoord geven op de […]

Lees meer

Multi Channel, Cross Channel of Omni Channel?

In de drang om maar vooral onderscheidend te willen zijn, lijken er steeds meer moeilijke woorden op ons te worden afgevuurd. Maar wat is het verschil? De formele verschillen Single Channel De consument heeft maar één manier om bij de desbetreffende aanbieder te kopen. Voorbeeld: De traditionele winkel.  Multi Channel Hier kan de consument kiezen […]

Lees meer

Off-page SEO factoren

Zoekmachine optimalisatie bestaat uit twee onderdelen: on-page optimalisaties en off-page optimalisaties. Waar we in de vorige les hebben ingezoomd op on-page SEO, leren we in deze les wat off-page SEO allemaal inhoudt. Het verschil is eigenlijk helemaal niet zo moeilijk. Off-page SEO is alles wat buiten je website gebeurt. On page SEO is alles wat […]

Lees meer

On-page SEO factoren

On-page SEO factoren Zoals we inmiddels weten, beoordelen Google en andere zoekmachines je webshop op meer dan 200 factoren. Een deel van die factoren bestaat uit on-page factoren. Dit zijn factoren waar je als beheerder van je webshop het meeste invloed op kunt uitoefenen, omdat het de content van de webshop zelf betreft. In principe […]

Lees meer

Optimaliseer je nieuwsbrief met een A/B test

Optimaliseer je nieuwsbrief met een A/B test Een A/B test is een ideale manier om jouw nieuwsbrief te optimaliseren. Maar wat is A/B testen en waar start je? En welke aspecten kun je testen in e-mailings? Deze les geeft het antwoord en helpt je op weg met verschillende varianten. Met A/B testen maak je van […]

Lees meer

Plichten tijdens de levering

De levering De wettelijke leveringstermijn is 30 dagen na sluiten overeenkomst. Je mag hiervan afwijken (zowel langer als korter), maar dit dien je vooraf duidelijk af te spreken. Is de door jou gestelde termijn toch niet haalbaar? Dan ben je verplicht de klant te informeren en mogelijkheid bieden kosteloos te annuleren. Het risico van verzending ligt bij […]

Lees meer

Retourproces inrichten: vergroot het aantal aankopen

Retourproces inrichten: vergroot het aantal aankopen Als webwinkelier wil je natuurlijk zo min mogelijk retouren. Maar hoe kan je het retourproces zo instellen dat de conversie en het aantal herhaalaankopen van je webshop wordt vergroot? Retouren kosten tijd en geld. Veel webwinkels proberen daarom klanten het expres zo moeilijk te maken om een product terug […]

Lees meer

ROI en evaluatie

ROI Als je tijd en moeite (en geld) in social media stopt, dan wil je ook weten wat hier het resultaat van is geweest. Een term die hiervoor in marketing vaak wordt gebruikt is Return On Investment (ROI). ROI kan op verschillende manieren worden benaderd, afhankelijk van de doelstellingen die je hebt gesteld. Daarom is […]

Lees meer

Segmenteren in Analytics voor context

Waarom zou je willen segmenteren in Analytics? Zodra je in je Analytics doelen hebt ingesteld, heb je inzage in veel data. Maar wat kun je er eigenlijk uit opmaken? En hoe scoor jij bijvoorbeeld ten opzichte van anderen? Dit zijn waardevolle inzichten als je bijvoorbeeld een professionele nieuwe website laat maken. Dit artikel geeft je […]

Lees meer