Blog

Een mobiele webshop

Mobile commerce groeit enorm en dat is niet voor niets. De concurrentie is voorlopig nog kleiner en bezoekersaantallen stijgen. In deze les leer je waar je op moet letten bij een mobiele webshop. Om met de deur in huis te vallen: Ja, een mobiele shop is echt aanzienlijk anders dan een gewone shop. Niet alleen […]

Lees meer

Een meertalige webwinkel starten

Als je jouw producten in meerdere landen wilt verkopen, is het een logische stap om je shop in meerdere talen aan te bieden. In dit hoofdstuk lees je alles over waar je aan moet denken en wat erbij komt kijken. Domeinnaam Je meertalige webwinkel wordt beter gevonden als je voor elk land een eigen domeinnaam […]

Lees meer

Een korte maar krachtige briefing

Na het volgen van deze les weet je: wanneer je een briefing zou kunnen gebruiken waaruit een dergelijke briefing bestaat hoe je er zelf eentje schrijft Wanneer heb ik een briefing nodig? Stel je voor dat je jouw internetbureau de opdracht geeft ‘een moderne webshop‘ te ontwikkelen. Je wil tenslotte je klanten ook mobiel van […]

Lees meer

Een goede plaatsing van je keurmerk

Rendement van je keurmerk met goede plaatsing Één van de voordelen van een keurmerk is een verhoogde conversie. Om de plek waarop het keurmerk geplaatst wordt van groot belang. Veel webwinkels plaatsen het keurmerk enkel op hun homepagina of onderaan de webwinkel. Dit terwijl op deze plekken een keurmerk niet van grote meerwaarde is. Om te […]

Lees meer

Bezorgopties geven: geef je klanten de controle

Veel webwinkels zetten in op het zo snel mogelijk bezorgen van de bestellingen. snelheidsbezorging. Steeds meer klanten vinden na de leversnelheid ook het kiezen van het bezorgmoment een belangrijke voorwaarde. Als klant wil je namelijk je bestelling niet altijd zo snel mogelijk in huis hebben maar wil je kunnen kiezen voor een bezorgmoment waarbij je […]

Lees meer

Bereik meer met de juiste verzendenveloppen

Het verpakken van een bestelling brengt sowieso kosten met zich mee. Als je die kosten dan toch moet maken, kun je er maar beter je voordeel mee doen. In deze les leer je alles over verzendingen in een envelop. De type verpakking is afhankelijk van veel zaken. Zo is natuurlijk het juiste formaat cruciaal, maar ook […]

Lees meer

Beginnen met SEO

Goed scoren in de organische resultaten van een zoekmachine? SEO staat voor Search Engine Optimization, ofwel Zoekmachine Optimalisatie. SEO is een online marketing strategie die gericht is op de lange termijn succes. Het is een utopie om te denken dat een nieuwe website binnen 1 maand bovenaan staat in Google. De gerichte duur tot succes […]

Lees meer

Automatiseer je productpresentatie

Naarmate je productaanbod groeit, groeit ook je beeldarchief. In deze les leer je hoe je dit structureert en eventueel automatiseert. Behoud het overzicht In deze les maakte je kennis met Gerjan. Via zijn webshop verkoopt hij raamdecoratie. Veel van zijn producten zijn verkrijgbaar in 2 à 3 verschillende afwerkingen en soms wel in 15 verschillende kleuren en […]

Lees meer

Adwords Basis – zoekwoorden

In de vorige les hebben we het gehad over wat Google Adwords precies is en hoe advertenties er uit dienen te zien. In deze les komt misschien wel het belangrijkste deel van Adwords; het selecteren van de juiste zoekwoorden. Bij het selecteren van zoekwoorden komt veel kijken. De mogelijkheden zijn eindeloos maar je budget is […]

Lees meer

Adwords Basis – Advertenties

Google Adwords is een programma waarmee je advertenties kan plaatsen op onder andere de Google Zoekmachine. Vaak is het lastig of duurt het een tijd voordat je op een organische manier bovenaan komt te staan in de zoekresultaten. Met Adwords omzeil je dit proces door advertentieruimte in te kopen en is het dus relatief gemakkelijk […]

Lees meer