Blog

Hoe laat je een keurmerk voor je werken?

Een keurmerk is meer dan een plaatje; het helpt je verder. Leer in deze les hoe jij een keurmerk voor je kan laten werken. Keurmerken zijn er in alle soorten en maten. Tarieven lopen flink uiteen, maar wat krijg je er eigenlijk voor? 1. Juridische zekerheid Een keurmerk controleert bijvoorbeeld of een webwinkel aan juridische eisen […]

Lees meer

Hoe kies ik de juiste webshop software voor mijn webwinkel?

In les 2 heb je kunnen lezen welke soorten software er zijn. In dit hoofdstuk helpen we je om een weloverwogen keuze te maken. Natuurlijk is je budget in belangrijke mate bepalend voor de keuze van het systeem dat je gaat gebruiken. Bekijk dus eerst welke systemen binnen je budget passen en maak daarvan een shortlist. […]

Lees meer

Hoe houd je je website veilig in de lucht?

Verschillende hackmethodes Luie hack (tip: Voer veiligheidsupdates zo snel mogelijk door) Brute Force aanval (tip: Gebruik niet de inlognaam ‘admin’ en verleng je wachtwoord) Professionele hack (tip: Blijf updaten, niet alleen je CMS maar ook alle extensies) DDOS aanval (tip: Moeilijk om hier zelf iets aan te doen, vraag je hosting-partij welke maatregelen zij hier […]

Lees meer

Herroepingsrecht

Consumenten worden door de wet beschermd en hebben veelal herroepingsrecht. Leer in deze les wat de regels zijn en hoe je je eraan kunt houden. Consumenten hebben na een aankoop 14 dagen recht op herroeping zonder opgaaf van reden. Dit herroepingsrecht geldt ook voor producten die gepast moeten worden. Als verkoper heb je de plicht om dit […]

Lees meer

Haal meer uit WhatsApp

WhatsApp als kanaal voor klachtafhandeling kan erg waardevol zijn, maar de potentie is veel groter dan alleen dat. In deze les leer je hoe jij je concurrentie te slim af kunt zijn via WhatsApp. Door snel vragen van potentiële klanten te beantwoorden (terwijl zij zich oriënteren via jouw shop), neem je bijvoorbeeld al mogelijke twijfels […]

Lees meer

Haal meer uit je klantenservice

Het ontbreken van service is de belangrijkste reden voor bezoekers om geen klant te worden. Maak daarom een goed plan voor de juiste service. Het bespaart iedereen tijd en levert zelfs geld op. Wist je dat het gebruik van online chat de conversie bijvoorbeeld vergroot met 20%? In deze les maakte je kennis met Bart. Hij werd […]

Lees meer

Een mobiele webshop

Mobile commerce groeit enorm en dat is niet voor niets. De concurrentie is voorlopig nog kleiner en bezoekersaantallen stijgen. In deze les leer je waar je op moet letten bij een mobiele webshop. Om met de deur in huis te vallen: Ja, een mobiele shop is echt aanzienlijk anders dan een gewone shop. Niet alleen […]

Lees meer

Een meertalige webwinkel starten

Als je jouw producten in meerdere landen wilt verkopen, is het een logische stap om je shop in meerdere talen aan te bieden. In dit hoofdstuk lees je alles over waar je aan moet denken en wat erbij komt kijken. Domeinnaam Je meertalige webwinkel wordt beter gevonden als je voor elk land een eigen domeinnaam […]

Lees meer

Een korte maar krachtige briefing

Na het volgen van deze les weet je: wanneer je een briefing zou kunnen gebruiken waaruit een dergelijke briefing bestaat hoe je er zelf eentje schrijft Wanneer heb ik een briefing nodig? Stel je voor dat je jouw internetbureau de opdracht geeft ‘een moderne webshop‘ te ontwikkelen. Je wil tenslotte je klanten ook mobiel van […]

Lees meer

Een goede plaatsing van je keurmerk

Rendement van je keurmerk met goede plaatsing Één van de voordelen van een keurmerk is een verhoogde conversie. Om de plek waarop het keurmerk geplaatst wordt van groot belang. Veel webwinkels plaatsen het keurmerk enkel op hun homepagina of onderaan de webwinkel. Dit terwijl op deze plekken een keurmerk niet van grote meerwaarde is. Om te […]

Lees meer