Bereik meer met de juiste verzendenveloppen

Het verpakken van een bestelling brengt sowieso kosten met zich mee. Als je die kosten dan toch moet maken, kun je er maar beter je voordeel mee doen. In deze les leer je alles over verzendingen in een envelop.

De type verpakking is afhankelijk van veel zaken. Zo is natuurlijk het juiste formaat cruciaal, maar ook de mate van bescherming en de uitstraling zijn van groot belang. Als jouw producten door de brievenbus passen, is het zeker de moeite waard om een verzendenvelop te gebruiken.

Enveloppen zijn beschikbaar in verschillende vuldikten. Kies de dikte die past bij jouw producten.

Monsterzakken

Doordat de zijkant gevouwen is in de vorm van een harmonica, is deze envelop uitermate geschikt voor dikkere voorwerpen.

Kartonenveloppen

Deze enveloppen worden vervaardigd van geperst karton en bieden goede bescherming. Het gewicht ligt hoger dan gemiddeld, maar de enveloppen zijn zeer geschikt om foto’s en artwork veilig te versturen.

Luchtkussenenveloppen

Deze enveloppen bestaan uit een binnenenvelop van luchtkussenfolie. Omdat de bescherming uit lucht bestaat, is de luchtkussenvelop licht van gewicht.

Gebruik een luchtkussenenvelop voor de verzending van onder andere:
• glaswerk (zoals brillen)
• fijne instrumenten (zoals loep);
• cassettebandjes;
• machineonderdelen;
• elektronicaonderdelen;
• film- of fotorolletjes.

Let op: Niet alle enveloppen zijn leverbaar met een venster. Bedenk vooraf goed of je dit belangrijk vindt.

Overweeg welk papier je voorkeur heeft voor de envelop. De dikte van het papier (het gewicht) kan bijvoorbeeld van invloed zijn op portokosten.

Wil je extra opvallen?

Kies voor een opvallende (huisstijl)kleur papier of laat de binnenkant van de envelop bedrukken met bijvoorbeeld je logo. Indien je specifieke wensen hebt qua papier of bedrukking, betekent dit vaak dat de bedrukking plaats moet vinden vóór de productie van de envelop. In veel gevallen liggen de kosten iets hoger en is een minimale afname vereist.

Als je enveloppen laat bedrukken is het verstandig om in een keer een grotere oplage te laten vervaardigen. In verhouding is dit vaak een stuk voordeliger.

Het is belangrijk dat je een uitstraling kiest die overeen komt met waar jij voor staat.

Gebruik bijvoorbeeld FSC-gecertificeerd of zelfs gerecycled papier als een duurzame uitstraling bij je past. Of juist een glossy uitstraling als jij luxe producten verkoopt.

Check

  • Wekt de verpakking nieuwsgierigheid op naar de inhoud?
  • Is de verpakking duidelijk over de inhoud of juist niet? Door middel van een extra tekst kun je de ontvanger alvast de envelop ‘intrekken’.

Wist je dat?

Grotere verpakkingen zullen maar zelden gelijk de prullenbak ingaan. De ontvanger krijgt tenslotte niet elke dag zo’n pakket toegestuurd.