Blog

Een professionele nieuwe website: de ultieme handleiding

Een professionele nieuwe website komt niet zomaar uit de lucht vallen. En natuurlijk weet je dat er veel bij komt kijken. Je wil tenslotte dat je nieuwe website goed en snel werkt, er mooi uit ziet en dat je er weer een tijdje tegenaan kunt, toch? Maar waar begin je? En wie vertrouw je zo’n […]

Lees meer

Schrijf je communicatieplan in 10 stappen (+ voorbeeld)

Wat zet je eigenlijk in een communicatieplan? En welke boodschap wil je overbrengen op je doelgroep? Wat wil je dat jouw doelgroep te weten komt over jouw organisatie? Wat is jouw missie en wat wil je bereiken? Dit zijn vragen waar marketeers graag hun tanden in zetten. Als jij deze vragen nog niet met volle […]

Lees meer

Het Ideal Buyer Profile

Om van jouw B2B website een succes te maken, is het een vereiste om te definiëren wat voor jou ‘succes’ precies inhoudt. Het is leuk om veel bezoek te genereren, maar als iedereen gelijk weer weg klikt, heb je duidelijk geen succes. Laten we met het grote plaatje beginnen. Welke opdrachten zijn jouw bedrijf op […]

Lees meer

De triggers van jouw persona’s

Met een helder beeld van de persona’s die jij met jouw bedrijf bedient, heb je het ideale vertrekpunt voor de volgende stap; het bepalen van hun triggers. Is je beeld van jouw persona’s nog wat troebel? Lees dan eerst dit artikel over het opstellen van een persona. Wat zijn triggers? Zolang jij geen sales guru […]

Lees meer

Kruip in de huid van de persona’s

Nu je in kaart hebt gebracht wie er allemaal betrokken zijn bij een aankoopbeslissing, wordt het tijd om in de huid te kruipen van deze persona’s. Iedere betrokkene heeft zijn of haar eigen redenen om wel of geen zaken met jou te doen. De uitdaging is om hier patronen in te herkennen, zodat je daar […]

Lees meer

Wie maken de beslissingen?

Het aankoopproces van een zakelijk aankoop wijkt op verschillende punten af van dat van een consumentenaankoop. De persoon die de beslissingen maakt is daar een goed voorbeeld van. Bij consumenten wil het nog wel eens gebeuren dat je bijvoorbeeld een product aanbiedt dat gericht is op kinderen, maar waarbij de ouders de uiteindelijke aankoop doen. […]

Lees meer

Hoe ziet jouw ideale opdrachtgever eruit?

Om van jouw B2B website een succes te maken, is het een vereiste om te definiëren wat voor jou ‘succes’ precies inhoudt. Het is leuk om veel bezoek te genereren, maar als iedereen gelijk weer weg klikt, heb je duidelijk geen succes. Laten we met het grote plaatje beginnen. Welke opdrachten zijn jouw bedrijf op […]

Lees meer

Waarom zou men eigenlijk voor jou kiezen?

De kans dat jouw dienst echt uniek is, is simpelweg niet zo groot. Wellicht richt jij je op een bepaald segment of heb je je gespecialiseerd in een bepaald onderwerp, maar vaak zijn er desondanks genoeg partijen, die alsnog een vergelijkbare dienst leveren. Start with why Maar waarom zou men dan voor jou kiezen? Het […]

Lees meer

B2B websites: de verkeerde aannames

Veel zakelijke dienstverleners lopen tegen de zelfde uitdaging aan. Alhoewel hun diensten inhoudelijk soms ver uit elkaar liggen, komen ze meer overeen dan je in eerste instantie zou denken. Bewust of onbewust hebben anno 2019 behoefte aan een gedegen inbound marketingaanpak, maar hun website heeft nog steeds veel weg van een online versie van de […]

Lees meer

Meer succes met een snellere website

Wachten op een trage website levert grote irritatie op en is de nummer 1 reden om een website te verlaten. Het is dus van groot belang dat potentiële klanten snel door je webshop kunnen klikken. Maar hoe pak je dat aan? In dit artikel laten we zien wat je mag verwachten van een snellere site, […]

Lees meer