Blog

Usability onderzoek: de ultieme handleiding

Usability onderzoek, oftewel onderzoek naar gebruiksvriendelijkheid, heeft de afgelopen jaren veel te weinig aandacht gehad. Je eerste reactie is waarschijnlijk ‘dat valt toch wel mee’ of ‘hoe ingewikkeld kan het zijn?’. Misschien ben jij de uitzondering op de regel, of werk je bij Coolblue of Booking.com. Maar vooral in het MKB wordt usability onderzoek vaak […]

Lees meer

Stappenplan: een WooCommerce webshop laten maken

Wil je een WooCommerce webshop laten maken, dan komt daar veel bij kijken. Je kunt de ondersteuning van een WooCommerce specialist waarschijnlijk dus goed gebruiken. WooCommerce is ’s werelds meest gebruikte webshopsoftware en dat is niet voor niets. De mogelijkheden zijn eindeloos en dat is zowel een voordeel als een gevaar. Een WooCommerce webshop laten […]

Lees meer

Conversie optimalisatie: de ultieme handleiding

Conversie optimalisatie is voor veel marketeers en communicatiespecialisten een onderbelicht onderwerp. Je doet je uiterste best om bezoekers naar je website te krijgen om ze daar aan te zetten tot een bepaalde actie. Bij veel marketeers en communicatiespecialisten ligt de focus op méér bezoekers naar de website. Want meer bezoek betekent hoogstwaarschijnlijk ook meer acties. […]

Lees meer

Communicatiebureau: kies een bureau dat bij je past

Ben je op zoek naar een communicatiebureau? Doorloop dan de volgende vragen en ontdek welk bureau het best bij je past: Waar heb je een communicatiebureau voor nodig? Voordat je de telefoon pakt om bureau’s uit te nodigen, is het goed om je af te vragen waar jij een bureau voor nodig hebt. Des te […]

Lees meer

De communicatiestrategie die bij jou past

Zonder communicatiestrategie is de kans groot dat jouw communicatie-inspanningen onder een dikke laag stof verdwijnen. Waardoor jij snel weer aan de tekentafel zit. Om dat te voorkomen helpen wij je, bij het kiezen van een communicatiestrategie die bij jou past. Design, techniek en inhoud zijn de basiselementen van een goede communicatiestrategie. Ze dragen ieder afzonderlijk […]

Lees meer

Een professionele nieuwe website: de ultieme handleiding

Een professionele nieuwe website komt niet zomaar uit de lucht vallen. En natuurlijk weet je dat er veel bij komt kijken. Je wil tenslotte dat je nieuwe website goed en snel werkt, er mooi uit ziet en dat je er weer een tijdje tegenaan kunt, toch? Maar waar begin je? En wie vertrouw je zo’n […]

Lees meer

Schrijf je communicatieplan in 10 stappen (+ voorbeeld)

Wat zet je eigenlijk in een communicatieplan? En welke boodschap wil je overbrengen op je doelgroep? Wat wil je dat jouw doelgroep te weten komt over jouw organisatie? Wat is jouw missie en wat wil je bereiken? Dit zijn vragen waar marketeers graag hun tanden in zetten. Als jij deze vragen nog niet met volle […]

Lees meer

Het Ideal Buyer Profile

Om van jouw B2B website een succes te maken, is het een vereiste om te definiëren wat voor jou ‘succes’ precies inhoudt. Het is leuk om veel bezoek te genereren, maar als iedereen gelijk weer weg klikt, heb je duidelijk geen succes. Laten we met het grote plaatje beginnen. Welke opdrachten zijn jouw bedrijf op […]

Lees meer

De triggers van jouw persona’s

Met een helder beeld van de persona’s die jij met jouw bedrijf bedient, heb je het ideale vertrekpunt voor de volgende stap; het bepalen van hun triggers. Is je beeld van jouw persona’s nog wat troebel? Lees dan eerst dit artikel over het opstellen van een persona. Wat zijn triggers? Zolang jij geen sales guru […]

Lees meer

Kruip in de huid van de persona’s

Nu je in kaart hebt gebracht wie er allemaal betrokken zijn bij een aankoopbeslissing, wordt het tijd om in de huid te kruipen van deze persona’s. Iedere betrokkene heeft zijn of haar eigen redenen om wel of geen zaken met jou te doen. De uitdaging is om hier patronen in te herkennen, zodat je daar […]

Lees meer